Wednesday, March 14, 2012

Fitrah Perempuan

Wahai perempuan... ... wahai wanita... ... wahai gadis... ... wahai Nisa kaum Hawa Adanya kau sebagai penyeri, Sikap,motivasi sokongan kau mendamaikan hati... Hai!Hawa, Penciptaanmu dari kebosanan, Khalifah yang keseorangan Tanya malaikat "Untuk apa kau diciptakan" Spontan jawab khalifah itu Untuk mendampingimu beri bahagia kepadaku dan mengisi kebuntuan hidupku sesuai dengan kehendak Illahi" Itulah tujuan fitrah penciptaan kau. Wahai adik dan kakakku cantikmu sementara Remajamu seketika Cerah kulitmu pasti hilang Gebu tubuhmu pasti gendut Indah sinar matamu pasti sama Keayuanmu pasti layu Kerana fitrah dunia ini sememangnya fana Jangan kau hirau cantik kau yang fana ini Hiraukanlah rupa kau di hari pengiraan Jika bahagia keputusan hisab kau Keindahan dan kecantikan kau Lebih dari bidadari syurga Latihlah bidadari dunia
Wahai ibuku, Kau pendidik,pengajar paling berkuasa Anak-anakmu pasti menggegarkan dunia Hasil dari didikan kau yang sempurna Didiklah aku untuk diredhai Illahi Didiklah aku untuk bina jati diri agar tidak dijajah lagi Dengan budaya penyerah sejahtera Guna keperibadianmu,ilmu dan ketokohanmu ibu.
Perempuan, Pergaulan,peradaban dan tatasusilamu Amat membimbangkan golongan yang ambil peduli Mereka penat menggunakan kes dan hal ehwalmu Mereka letih menguruskan pembukaanmu dari dieksploitasikan Manusia berhati binatang Kerisuan terhadap kau juga diperlihat Rasulullah junjungan yang menyebut Nisa, Nisa,Nisa di ambang kewafatannya.
Sayangku, Sedarlah.Bangkitlah!bangunlah! Dari fantasia ciptaan kau Lakukan,berjuanglah dan berkorbanlah Untuk kebahagiaan Dunia Akhirat Itulah jihad kau sekarang.


No comments:

Post a Comment