Sunday, April 21, 2013

Gwiyomi ???

Assalamualaikum dan salam sejahtera .... Semenjak dapat pangkat jadi Datuk ni, kawe raso busy gok sejak akhir2 ni.(bajet seketika)..  Terima Kasih la kepada semua yg sudi membaca blog yg cukup x brape nk cukup cantik (ayat tamil nadu malii) ni... Maklumla, takde fulus nk tukar... Hehehehe.. So, topik yang ingin kita ketengahkan pada hari ini ialah GYOMI !!!

Gwiyomi watashi hait srogomo kawe kawe chaittt (MELALUT) ... Sebenarnye, negara kite Malaysia telah dilanda demam yang baru, cuma majoritinya terkena pada gegurl yakni perempuan. Macam dulu, negara kita dilanda dengan deman BREAKDANCE, then SHUFFLE, then OPPA GANGNAM STYLE, then ade sikit2 HARLEM SHAKE ..... Semua tarian2 ini berasal dari negara2 luar.. Ade ke kite dengar Malaysia dilanda demam ZAPIN atau CAKLEMPONG ?? Yang kita boleh lihat org menari zapin atau caklempong ni depan Pavillion KL ??? Takde kan... So dari sini kita tau betapa hebatnya pengaruh sosial dari negara luar menular di dalam Malaysia.

Back to our topic, wabak Gwiyomi ini telah melanda di Malaysia, takdak ribut takdak angin, takdak hujan takdak kemarau tibe2 je demam Gyomi..Oh ya, anda masih tertanya-tanya apa itu Gwiyomi? Gwiyomi Song adalah sebuah lagu yang dipopularkan oleh penyanyi K-Pop bernama Hari. Lagu ini diinspirasikan dari gerakan tangan yang dicipta oleh ahli kumpulan BTOB iaitu Jung Ilhoon. Gerakan itu dipanggil “Gwiyomi Player” dan ia merupakan pergerakan tangan sambil mengira nombor dalam gaya yang comel. Bila kite buke je FACEBOOK, pasti ade org menceritekan atau upload video Gwiyomi ni. N kebanyakannye kaum Hawa lah. Lelaki ada, cume mereka buat ala-ala parody. Perempuan ni pula merasakan muka mereka itu cute la konon bila buat video Gwiyomi tu. Sampaikan, bila kita search kat laman Keek, sebuah site yg memaparkan video2, n kita search "Gwiyomi Malaysia", ia mengeluarkan result lebih dari 1400 video. See ? Rakyat Malaysia yg rase mereka itu cute upload video2 yg membuat aksi2 Gwiyomi.. Hahaha.. Ada video yg mereka buat itu memang 100% cute, ada yang kelakar macam Kak Maria Elena buat, ada yang entah ape ape sebab x ingat step, then ade jugak yang syok sendiri.  Tak tau la yang syok sendiri tu nak mencari publisiti ataupun sekadar suka suka.. Jom kita tengok beberapa aksi Gwiyomi ni..



k, ini dari Kak Maria Elena, seorang vlogger terkenal di Malaysia. Yang ni,, KELAKO !! Haha




yang ni dari Malaysia, (dengar cite la sebab bertudung ala2 trend Malaysia. Yang ni, CUTE !


yang ni budak kecik dari Jepun/Korea/China maybe.. Yang ni memang TOTALLY CUTE..




So itu je sedikit sebanyak dari aku untuk menceritekan tentang Gwiyomi ni. Memang cute.. Cume aq x boleh blah dengan orang yang syok sendiri.. Hahahaha.. Oke2, dah.. Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment